Η εξουσία των Αποστόλων κατά των δαιμόνων

Kανείς δεν θα μπορέσει να μπει στην Βασιλεία του Θεού χωρίς πειρασμούς. Όσο μεγάλοι κι αν είναι οι πειρασμοί, εφ’ όσον ποτέ δεν ξεπερνούν τις δυνάμεις μας, μπορούμε να τους υπομείνουμε και να τους αντιμετωπίσουμε νικηφόρα…


«Καὶ προσκαλεσάμενος τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν πνευμάτων ἀκαθάρτων ὥστε ἐκβάλλειν αὐτὰ καὶ θεραπεύειν πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν. Τῶν δὲ δώδεκα ἀποστόλων τὰ ὀνόματά εἰσι ταῦτα· πρῶτος Σίμων ὁ λεγόμενος Πέτρος καὶ Ἀνδρέας ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, Ἰάκωβος ὁ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ Ἰωάννης ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, Φίλιππος καὶ Βαρθολομαῖος, Θωμᾶς καὶ Ματθαῖος ὁ τελώνης, Ἰάκωβος ὁ τοῦ Ἀλφαίου καὶ Λεββαῖος ὁ ἐπικληθεὶς Θαδδαῖος, Σίμων ὁ Κανανίτης καὶ Ἰούδας ὁ Ἰσκαριώτης ὁ καὶ παραδοὺς αὐτόν. Τούτους τοὺς δώδεκα ἀπέστειλεν ὁ Ἰησοῦς παραγγείλας αὐτοῖς λέγων· εἰς ὁδὸν ἐθνῶν μὴ ἀπέλθητε καὶ εἰς πόλιν Σαμαρειτῶν μὴ εἰσέλθητε· πορεύεσθε δὲ μᾶλλον πρὸς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου Ἰσραήλ. Πορευόμενοι δὲ κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ἀσθενοῦντας θεραπεύετε, λεπροὺς καθαρίζετε, νεκροὺς ἐγείρετε, δαιμόνια ἐκβάλλετε· δωρεὰν ἐλάβετε, δωρεὰν δότε».

«Καὶ προσκαλεσάμενος τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν πνευμάτων ἀκαθάρτων ὥστε ἐκβάλλειν αὐτὰ…»

Ο Κύριος μας, μεταξύ των θαυμάτων που έκανε, έβγαζε θαυματουργικά και τα δαιμόνια από τους δυστυχισμένους ανθρώπους. Αυτή την εξουσία έδωσε και στους δώδεκα μαθητές Του. Τους έδωσε χαρίσματα πολλά και εξουσίες μεγάλες. Τους είπε: «Σας δίνω εξουσία να θεραπεύετε αρρώστους. Να καθαρίζετε λεπρούς. Να ανασταίνετε νεκρούς. Να διώχνετε δαιμόνια». Υπάρχουν λοιπόν τα ακάθαρτα πνεύματα, τα δαιμόνια και ο Κύριός μας ήρθε στη γη «για να λύσει τα έργα του διαβόλου» και να καταργήσει το κράτος του. Οι Απόστολοι και οι διάδοχοί τους συνεχίζουν το έργο αυτό του Κυρίου μας.

Οι δαίμονες, όπως ξέρουμε από την Αγία Γραφή, είναι πνεύματα πονηρά. Πριν γίνουν δαίμονες, όπως μας πληροφορεί στην επιστολή του ο αδελφόθεος Ιούδας, ήταν και αυτοί άγγελοι αγαθοί. Όμως επανεστάτησαν εναντίον του μεγάλου Δημιουργού και έπεσαν από τον ουρανό, επειδή έκαναν κακή χρήση της ελευθερίας τους. Η κακία τους λοιπόν βρίσκεται όχι μέσα στη φύση τους, αλλά στην προαίρεσή τους, όπως ερμηνεύει την πτώση τους ο ιερός Χρυσόστομος. Μετά την πτώση τους απέκτησαν σταθερή κλίση προς την πονηρία και κάθε κακία. Είναι αμετανόητοι και αντιστρατεύονται το θέλημα του Θεού.

Είναι πράγματι ο διάβολος μισάνθρωπος και θεομάχος. Ανεξάντλητα είναι τα τεχνάσματά του. Εκμεταλλεύεται τα αδύνατα σημεία του κάθε ανθρώπου. Με διαφορετικό τρόπο πολεμάει τον καθένα μας. Άλλοτε κρύβεται και αποφεύγει να φαίνεται για να κάνει ανενόχλητος την δουλειά του. Επειδή είναι μισητός, γράφει ο Μέγας Αθανάσιος, γι’ αυτό κρύβει τον εαυτό του κάτω από μάσκες. Έτσι κατορθώνει να έχει επιτυχίες, σ’ εκείνους που δεν έχουν τον φωτισμό του Θεού. Άλλοτε πάλι αιφνιδιάζει ή εξαπατά τους ανθρώπους με παράδοξους τρόπους, με μαντείες και προλήψεις, με μαγείες και δεισιδαιμονίες. Ανακατεύει την αλήθεια με το ψέμα, για να μας ξεγελάσει πιο εύκολα. Χρησιμοποιεί και τα όνειρα σαν μέσο για να μας εξαπατήσει. Και δυστυχώς βρίσκει πολλούς αφελείς που τον πιστεύουν.

Αλλά γιατί να υπάρχει ο διάβολος; Γιατί τον αφήνει ο Θεός να ταλαιπωρεί τους ανθρώπους; Στα ερωτήματα αυτά μας δίνουν σοφές απαντήσεις οι άγιοι Πατέρες. Κατ’ αρχήν ας ακούσουμε τον άγιο Ισαάκ τον Σύρο: «Ο πειρασμός, γράφει, ωφελεί κάθε άνθρωπο. Οι μεν αγωνιστές πειράζονται για να αυξήσουν τον πνευματικό τους πλούτο, οι δε αμελείς για να προφυλαχθούν από τα πράγματα που βλάπτουν. Εκείνοι, που βρίσκονται μακριά απ’ τον Θεό για να πλησιάσουν προς Αυτόν. Οι δε φίλοι του Θεού για να έχουν παρρησία μπροστά Του».

Ο Μέγας Αντώνιος έλεγε ότι κανείς δεν θα μπορέσει να μπει στην Βασιλεία του Θεού χωρίς πειρασμούς. Όσο μεγάλοι κι αν είναι οι πειρασμοί, εφ’ όσον ποτέ δεν ξεπερνούν τις δυνάμεις μας, μπορούμε να τους υπομείνουμε και να τους αντιμετωπίσουμε νικηφόρα. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος τονίζει ιδιαίτερα αυτή την άποψη, προβάλλοντας για παράδειγμα τον Ιώβ: «Όταν λέει κανείς γιατί άφησε ο Θεός τον διάβολο να μας πειράζει; Να του απαντάς: Γιατί όσους έχουν ξύπνιο νου και προσέχουν, όχι μονάχα σε τίποτε δεν τους έβλαψε, αλλά και τους ωφέλησε… Όπως εκείνον τον ενάρετο άνθρωπο (Ιώβ), που μεγαλύτερο κέρδος έβγαλε από τον πόλεμο με τον διάβολο…» Έλαμψε η υπομονή και η αρετή του. Έγινε και υπόδειγμα υπομονής για όλους τους πιστούς.

Γι’ αυτό, αγρυπνείτε, μας λέει ο λόγος του Θεού. Φυλάξτε τα παιδιά σας. Συνδέστε τα με τον Χριστό και την Εκκλησία Του. Κι αν παρασύρθηκε το παιδί σας, μην απελπίζεσθε. Είναι πιο δυνατός ο Χριστός.

Πηγή: Περιοδικό ΖΩΗ, τεύχος Ιουλίου 2022

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *